Вправа «Чарівний букет»
Мета: відпрацювання вмінь передавати власні емоції та визначати емоції оточуючих.
Хід вправи: Скажіть будь ласка, який у вас зараз настрій? (відповіді дітей). А завжди людина знаходиться в одному настрої? (відповіді дітей). Від чого це залежить, завдяки чому він може змінюватись? (відповіді дітей: якщо людину образили, злякалась, розсердилась, втомилась, здивувалась, одна вдома і сумує…)
Як ви дізнаєтесь, в якому стані знаходиться людина, по яких ознаках? (відповіді дітей). Правильно, по виразу обличчя, по рухах тіла. А чи завжди ви вмієте самі виразно передати власні емоції або зрозуміти емоції інших? Зараз ми це перевіримо. У мене в руках «Чарівні квіти». На пелюстках кожної квітки написана одна емоція. Ви по черзі будете брати з букету одну квітку, прочитаєте емоцію, яка там написана. Вголос нічого не промовляєте, а спробуєте відобразити нам цю емоцію, а ми повинні вгадати, що це була за емоція. Вправу виконують всі учні по черзі. Якщо емоція була невпізнана, можна взяти інший кубик і спробувати ще раз. Молодці, всі старанно намагались виконати вправу.
Обговорення: Чи легко було показати свій настрій? Який настрій було легко впізнати? Як ви вважаєте, чому? А хто найкраще зміг це зробити? Запам’ятайте, для того щоб вас завжди вірно розуміли оточуючи і ви їх, важливо дуже ретельно слідкувати за проявом власних емоцій і уважно аналізувати емоції оточуючих. Якщо ви будете про це пам’ятати, ви швидко навчитесь цьому.